VK medya

FiveM Araç Handling ayarı nasıl yapılır? Detaylı anlatım.

  • Konbuyu başlatan FiveM
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar : 1
  • Görüntüleme : 99

FiveM

Administrator
Forum Sorumlusu
Hosting Firması
Developer
Katılım
23 Tem 2020
Mesajlar
715
Tepkime puanı
127
Puanları
43
Konum
Muğla
Merhaba, FiveM platform'unda çoğu insanın merak ettiği ama nasıl yapılacağını bilmediği için hiç yapamadığı araç handlinglerine değineceğiz. Handling ayarlamayı tek başıma deneme yanılma şeklinde öğrendim herhangi Türkçe bilgi olmadığı için bunları size de aktarmak istedim.

Öncelikle eklediğiniz araçta bir handling dosyası bulunmalı eğer araçta handling dosyası yoksa şu şekilde ekleyebilirsiniz.

Herhangi handling dosyası olan bir aracın klasörüne giriyoruz ve kopyalıyoruz.
1604159733487.png
Ardından handling dosyası olmayan aracın klasörüne giriyoruz ve yapıştırıyoruz. Yapıştırdıktan sonra resource düzenlemeyi unutmayın.
1604159916844.png
Handlingin araçla uyumlu olması için dosyayı açıyoruz ve handling dosyası eklemek istediğimiz aracın çıkartma kodu ile bu kısımda ki çıkartma kodunu değiştiriyoruz.
1604160030159.png
1604160067356.png

Bu kısım handling dosyası olmayan araçlara handling dosyası nasıl eklenir onu göstermek içindi. Handling dosyası ekledikten sonra panelden restart atmayın sunucudaki insanlar crash yer.

Evet şimdi geçelim nasıl handling düzenlerize öncelikle aşağıda verdiğim araç handlingi örnektir siz kendi aracınızın handlingini kullanın.

Kod:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<CHandlingDataMgr>
  <HandlingData>



    <Item type="CHandlingData">
      <handlingName>pdmustang</handlingName>
      <fMass value="1600.000000" />
      <fInitialDragCoeff value="2.950000" />
      <fPercentSubmerged value="85.000000" />
      <vecCentreOfMassOffset x="0.000000" y="0.000000" z="0.000000" />
      <vecInertiaMultiplier x="1.000000" y="1.300000" z="1.600000" />
      <fDriveBiasFront value="0.850000" />
      <nInitialDriveGears value="6" />
      <fInitialDriveForce value="0.395000" />
      <fDriveInertia value="1.000000" />
      <fClutchChangeRateScaleUpShift value="7.200000" />
      <fClutchChangeRateScaleDownShift value="7.100000" />
      <fInitialDriveMaxFlatVel value="150.500000" />
      <fBrakeForce value="1.900000" />
      <fBrakeBiasFront value="0.650000" />
      <fHandBrakeForce value="0.520000" />
      <fSteeringLock value="38.800000" />
      <fTractionCurveMax value="3.800000" />
      <fTractionCurveMin value="3.050000" />
      <fTractionCurveLateral value="22.500000" />
      <fTractionSpringDeltaMax value="0.150000" />
      <fLowSpeedTractionLossMult value="1.000000" />
      <fCamberStiffnesss value="0.000000" />
      <fTractionBiasFront value="0.490000" />
      <fTractionLossMult value="1.000000" />
      <fSuspensionForce value="2.500000" />
      <fSuspensionCompDamp value="1.300000" />
      <fSuspensionReboundDamp value="2.500000" />
      <fSuspensionUpperLimit value="0.062000" />
      <fSuspensionLowerLimit value="-0.100000" />
      <fSuspensionRaise value="0.000000" />
      <fSuspensionBiasFront value="0.500000" />
      <fAntiRollBarForce value="0.600000" />
      <fAntiRollBarBiasFront value="0.540000" />
      <fRollCentreHeightFront value="0.390000" />
      <fRollCentreHeightRear value="0.400000" />
      <fCollisionDamageMult value="1.000000" />
      <fWeaponDamageMult value="1.000000" />
      <fDeformationDamageMult value="0.800000" />
      <fEngineDamageMult value="1.500000" />
      <fPetrolTankVolume value="65.000000" />
      <fOilVolume value="5.000000" />
      <fSeatOffsetDistX value="0.000000" />
      <fSeatOffsetDistY value="0.000000" />
      <fSeatOffsetDistZ value="0.000000" />
      <nMonetaryValue value="30000" />
      <strModelFlags>440010</strModelFlags>
      <strHandlingFlags>20000</strHandlingFlags>
      <strDamageFlags>0</strDamageFlags>
      <AIHandling>AVERAGE</AIHandling>
      <SubHandlingData>
        <Item type="CCarHandlingData">
          <fBackEndPopUpCarImpulseMult value="0.100000" />
          <fBackEndPopUpBuildingImpulseMult value="0.030000" />
          <fBackEndPopUpMaxDeltaSpeed value="0.600000" />
        </Item>
        <Item type="NULL" />
        <Item type="NULL" />
      </SubHandlingData>
    </Item>



  </HandlingData>
</CHandlingDataMgr>
Öncelikle şunu söyleyeyim burada ki tüm satırları tek tek anlatamayacağım için hızlandırma, dönüş iyileştirme vs. onlara değineceğim. Anlatmaya geçmeden önce söyleyeyim handling ayarı yaparken araç çıkarılmış ve kullanılır durumda iken araca restart atarsanız aracı süren kişi ve serverda ki insanların çoğu crash yer bu yüzden handling ayarı yaparken ayar yaptığınız araç kullanılır halde olmasın, handling ayarı yaparken aracın dışarıda olması bir sorun yaratmaz ancak araca restart atar iseniz sorun yaratır yani ayar yaptıktan sonra o aracı dv komutu ile silin ve ondan sonra araca restart atın.

Kod:
<nInitialDriveGears value="6" />
Bu kod aracın vitesini ayarlamanıza yarar 6 yazan yer ayarlamanız gereken yerdir istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.
Kod:
      <fInitialDriveForce value="0.395000" />
Bu kod ise aracın hızını ayarlamanıza yarar tırnak işareti içinde olan yeri ayarlamanız gerekir, "0.395000" bu kısımı "10.395000" şeklinde yaparsanız araç aşırı derecede hızlanacaktır bu yüzden bu kısımı "0.795000" gibisinden yapın, deneme yanılma ile daha iyi anlarsınız zaten.
Kod:
 <fBrakeForce value="1.900000" />
Bu kod aracın frenlerini iyileştirmenize yarar, bu kısmı "1.900000" , bu şekilde yaparsanız "0.900000" aracın frenleri kötüleşecektir ama bu şekil de yaparsanız "5.900000" iyileşecektir.
Kod:
   <fBrakeBiasFront value="0.650000" />
Bu kod aracın arka frenlerini ayarlamanıza yarar eğer bu kodu arttırır iseniz araç drift aracı olur :cool:
Kod:
    <fHandBrakeForce value="0.520000" />
Bu kod aracın el frenini ayarlamanıza yarar, bu kısmı "0.520000" , bu şekilde yaparsanız "0.020000"" aracın el freni kötüleşecektir ama bu şekil de yaparsanız "3.520000" iyileşecektir. (Dediğim gibi yapmanıza gerek yok örnek veriyorum)
Kod:
      <fTractionCurveMax value="3.800000" />

      <fTractionCurveMin value="3.050000" />
Bu iki kod ise aracın dönüşlerini ayarlamanıza yarar, fren ayarı gibi mantığı azaltırsanız kötüleşir arttırırsanız iyileşir.

Kod:
      <fCollisionDamageMult value="1.000000" />

      <fWeaponDamageMult value="1.000000" />

      <fDeformationDamageMult value="0.800000" />

      <fEngineDamageMult value="1.500000" />
Bu kodlar aracın damageini ayarlamanızı sağlar, eğer arttırır iseniz araç kolay kolay hasar almaz ama azalırsa zarar alması kolaylaşır.
 
Üst